Uanset om du er en privat person, eller du har din egen virksomhed, så kan det være svært at vælge, hvad det er for et domæne, du skal vælge til din hjemmeside. Men faktisk, så er det en rigtig spændende proces, hvor du ikke bør gå glip af det eventyr, der ligger i at skulle finde det domæne, der passer til netop dig. For selvom det er en udfordring, så er det også rigtig spændende. Måske har du allerede et navn i tankerne, som du kan bruge til hjemmesiden, og du ved sikkert også allerede, hvad domænet skal ende på; om det skal være .dk, .com eller noget helt tredje eller fjerde. I dag er der rigtig mange muligheder for at vende den ene eller den anden endelse, og der kommer kun flere og flere muligheder til.
Når du skal beslutte dig for, hvad dit domæne skal være, så skal det naturligvis, i en eller anden grad, afspejle dig eller din virksomhed. Hvis du er en privat person, som ønsker en hjemmeside, så kan det måske være en god idé at få et navn på hjemmesiden, hvori dit eget private navn indgår. Det kan også være, at du har en helt speciel hobby, som skal fremgå af navnet. Du skal dog under alle omstændigheder være sikker på, at det navn, du giver hjemmesiden, også er sigende, og at det er et navn, som folk kan forbinde dig med. Det skal også være relativt nemt at finde frem til dette navn for folk udefra, for på denne måde sikrer du dig, at du får endnu flere besøgende. Det er jo også rart at blive husket. Det kan også være rigtig fedt med et helt specielt navn til netop din hjemmeside. Mulighederne er uendelige, og det gode ved de fleste udbydere af hjemmesider er, at du her kan søge og se, om det domænenavn, du ønsker, er frit eller opdaget. På denne måde er du ikke langt fra at kunne se, om du kan købe dit domæne allerede i dag.
Hvis du har din egen virksomhed, kan det være en rigtig god idé at give hjemmesiden det navn, som virksomheden hedder. På denne måde kan folk nemt finde frem til hjemmesiden, og det er også på denne måde, at det fremstår mest professionelt. Det kan faktisk være rigtig besværligt at give sin hjemmeside et andet navn end virksomhedens navn, for det skal jo netop afspejle, hvem virksomheden er, og her er det kun navnet, der er sigende. Hvis du derimod er en privat person, er det jo noget mere frit, og her er meget mere plads til, at fantasien kan slippes løs, og at der ingen grænser er. Du kan begynde allerede i dag.